Felszámolás vagy végelszámolás esetén neked vagy a felszámolónak/végelszámolónak szükséges elvégezni az adatszolgáltatást a NAV Online Számla felületén 2025.01.02-től
Vannak esetek, amikor az online számla rendszer nem képes beküldeni a számlák adatait a NAV rendszerébe vagy hibába ütközik, ezekről ide kattintva olvashatsz részletesen.
Azokról a számlákról, melyekről rendszerünknek nem sikerült adatot szolgáltatni, a NAV Online Számla felületén keresztül szükséges adatot szolgáltatnod. Ez abban azt esetben is igaz lehet, ha vállalkozásod felszámolás vagy végelszámolás alatt áll.
Figyelem!
Ha vállalkozásod végelszámolás vagy felszámolás alatt áll, abban az esetben 2025.01.02-től csak a NAV Online számla szabályozása szerint:
Felszámolás vagy végelszámolás alatt álló cégeknél kizárólag a felszámoló/végelszámoló küldhet be technikai érvénytelenítést és számlaadat-szolgáltatást, a többi – elsődleges, másodlagos, technikai – felhasználónak tiltott. Ezalól kivétel az egyszerűsített végelszámolás, amelynél ez a korlátozás nem érvényesül.
Amennyiben az adatszolgáltatás a NAV rendszerének lassulása vagy a karbantartásból eredő elérhetetlensége miatt hiúsul meg, akkor nincs teendőd, hiszen a Számlázz.hu addig próbálkozik a számlaadatok beküldésével, míg azok befogadását a hatóság rendszere nem igazolja vissza. A karbantartásokról minden esetben előzetes tájékoztatást küldünk fiókod személyes hírfolyamában.
Számla adatainak kézi rögzítése (adatszolgáltatás) a NAV Online Számla rendszerében
Ha valóban sikertelen volt az adatszolgáltatás, akkor a NAV Online számla rendszerébe manuálisan tudod feltölteni a számlákról az adatszolgáltatást az alábbiak alapján:
- Lépj be a NAV Online Számla rendszerébe és válaszd ki a "Adózó-felhasználó" kapcsolatok között cégedet/vállalkozásodat, akinek a számláját fel szeretnéd tölteni.
2. Sikeres belépést követően válaszd a felső menüsávban a "Számlaadat-rögzítés" menüpontot.
3. A "Forrás kiválasztása" képernyőn add meg az adatszolgáltatás típusa mezőben, hogy "gépi számla rögzítés kézzel", a "Számla típusa" mezőben" pedig, hogy "Normál" a "számla pénzneme" mezőben válaszd ki a számládnak megfelelő pénznemet. Alatta pedig válaszd az "Új számla rögzítés" lehetőséget és kattints a "Tovább" gombra.
4. Megnyílik a "Számlaadatok rögzítése" képernyő, ahol fel tudod rögzíteni a számlaadatokat.
Ha elkészültél, akkor a "Kitöltés ellenőrzés" és a "Tartalmi ellenőrzés" lehetőségekkel tudod ellenőrizni a feltöltenő adatokat. Ezután a "Számla rögzítése" gombbal tudod a feltöltést elvégezni.