Vannak esetek, amikor az online számla rendszer nem képes beküldeni a számlák adatait a NAV rendszerébe vagy hibába ütközik, ezekről ide kattintva olvashatsz részletesen.
Azokról a számlákról, melyekről rendszerünknek nem sikerült adatot szolgáltatni, a NAV Online Számla felületén keresztül szükséges adatot szolgáltatnod.
Amennyiben az adatszolgáltatás a NAV rendszerének lassulása vagy a karbantartásból eredő elérhetetlensége miatt hiúsul meg, akkor nincs teendőd, hiszen a Számlázz.hu addig próbálkozik a számlaadatok beküldésével, míg azok befogadását a hatóság rendszere nem igazolja vissza. A karbantartásokról minden esetben előzetes tájékoztatást küldünk fiókod személyes hírfolyamában.
Számla adatainak kézi rögzítése (adatszolgáltatás) a NAV Online Számla rendszerében
Ha valóban sikertelen volt az adatszolgáltatás, akkor a NAV Online számla rendszerébe manuálisan tudod feltölteni a számlákról az adatszolgáltatást az alábbiak alapján:
- Lépj be a NAV Online Számla rendszerébe és válaszd ki a "Adózó-felhasználó" kapcsolatok között cégedet/vállalkozásodat, akinek a számláját fel szeretnéd tölteni.
2. Sikeres belépést követően válaszd a felső menüsávban a "Számlaadat-rögzítés" menüpontot.
3. A "Forrás kiválasztása" képernyőn add meg az adatszolgáltatás típusa mezőben, hogy "gépi számla rögzítés kézzel", a "Számla típusa" mezőben" pedig, hogy "Normál" a "számla pénzneme" mezőben válaszd ki a számládnak megfelelő pénznemet. Alatta pedig válaszd az "Új számla rögzítés" lehetőséget és kattints a "Tovább" gombra.
4. Megnyílik a "Számlaadatok rögzítése" képernyő, ahol fel tudod rögzíteni a számlaadatokat.
Ha elkészültél, akkor a "Kitöltés ellenőrzés" és a "Tartalmi ellenőrzés" lehetőségekkel tudod ellenőrizni a feltöltenő adatokat. Ezután a "Számla rögzítése" gombbal tudod a feltöltést elvégezni.