Költségnyilvántartás társas vállalkozásoknak (QUICK)
  1. Gyakori kérdések
  2. Integrációk / API
  3. Költségnyilvántartás társas vállalkozásoknak (QUICK)

Miért jó a likviditástervezés és hogyan működik a QUiCKben?

A QUiCK likviditási táblája segítségével nyomon követheted vállalkozásod pénzügyi helyzetét.

A likviditás a vállalkozásod fizetőképességét jelenti, tehát annak a képességét, hogy a kötelezettségeidet időben ki tudod fizetni. Egy egészséges vállalkozásnak mindig van elég fedezete arra, hogy a soron következő fizetési kötelezettségeinek eleget tegyen. Ha viszont likviditási problémáid vannak, valamilyen módon plusz pénzt kell bevonnod vállalkozásod működésébe, különben csődközelbe is kerülhetsz. Sajnos a vállalkozások jelentős része a rossz pénzügyi menedzsment miatt megy csődbe (ezért is játszik központi szerepet a QUiCKben a likviditástervezés). 


A QUiCKben található likviditási tábla egy úgynevezett korosított (heti) táblanézetet hoz létre a következő 4 hétre, és ehhez a számlák és egyéb fizetettségi kötelezettségek lejárati határidejét használja. A vállalkozásod helyzetét a kifizetésre váró és kiegyenlítendő számlák fényében láthatod a diagramon, így mindig tudni fogod, hogy milyen fizetési kötelezettségeid vannak, és hogy te mekkora összegeket vársz. 

Tipp: Akkor kapsz igazán pontos képet, ha feltöltöd a bérekkel és az adókkal kapcsolatos fizetési kötelezettségeket is!

Videós segítség a likviditástervezéshez.