Automatikus párosítás elmaradása esetén, a banki tranzakciók manuálisan hozzárendelhetőek a bizonylatokhoz.
Bankodtól, az autokassza szolgáltatáson keresztül kapod meg a tranzakciós adatokat.
Ha az utalás közleményében pontosan és szeparáltan szerepel a bizonylat sorszáma, vagy az azon szereplő rendelésszám, akkor a rendszer automatikusan képes párosítani a tranzakciót a megfelelő bizonylathoz.
Ennek hiányában a tranzakciót manuálisan szükséges hozzápárosítani a számlához.
👉 Egy számla párosítása egy banki tranzakcióhoz
Az alábbi módon tudod elvégezni ezt a műveletet:
- A Bank - Banki tranzakciók menüpontban keresd ki a tranzakciót:
- Nyisd le a tranzakció sorát, majd a kereső mezőben add meg a bizonylat sorszámát, amihez a tranzakciót szeretnéd párosítani, végül kattints a keresem gombra.
- A megjelenő eredményt ellenőrizd, majd kattints a sor végén az "Összepárosítom" gombra.
Két adat van, ami alapján érdemes keresni a tranzakcióhoz kapcsolódó számlát:
- a bizonylat teljes sorszáma, hiszen ez egyedi
- a vevő neve: Amennyiben névre keresel fontos, hogy ebbe a keresőmezőbe azt a nevet írd be, amit a számlán adtál meg, ne azt, ami a tranzakciónál látható. Előfordulhat ugyanis, hogy az általad megadott cégnév, nem pontosan egyezik azzal, amit partnered a banki felületen használ.
Ilyen például, ha te a cég rövid nevét írod a számlára, a banki felületen pedig partnered a cég hosszú nevét használja, esetleg a bank ebből levág, mert csak korlátozott karakterszámot kezel.
👉 Több számla párosítása egy banki tranzakcióhoz
🔸 Eltérő vevők számláinak párosítása egy banki tranzakcióhoz
Ha egy tranzakcióhoz több bizonylat tartozik (például több számla egy utalásban történő teljesítése miatt), akkor ugyanebben a kereső mezőben keress ki minden egyes számlát, melyet ezzel a tranzakcióval egyenlítettek ki. Mindegyiket egyenként szükséges párosítani.
🔸Egy vevő több számlájának kiegyenlítése egy átutalással
Név alapú keresés esetén lehetőség van arra, hogy a vevő több számláját párosítsd hozzá az adott tranzakcióhoz. Jelöld meg a párosítandó számlákat, majd kattints a felettük lévő
❓ Sikertelen a párosítás?
Ellenőrizd, hogy:
- rögzítettél-e korábban egyéb módon kifizetettséget ahhoz a számlához, amihez az utalás érkezett. Ha igen, akkor töröld, így párosítható a tranzakció.
- a számla és a tranzakció devizaneme egyezik-e. Amennyiben nem, nincs lehetőség a párosításra, mert a devizanemeknek egyezni szükséges. Zárd ki a tranzakciót és rögzíts jóváírást manuálisan.
Bizonyos esetekben a rendszer nem teszi lehetővé, hogy manuális jóváírás rögzítésekor az átutalás jogcímet jelöld meg, így lehetőség van ezekhez egyedi fizetési módot felvenni, azonban fontos, hogy az ne tartalmazza az "átutalás" szót. Az "utalás" fizetési mód már megfelelő lehet.
Egyedi fizetési mód rögzítéséről ebben a bejegyzésünkben találsz információt.
Nem megfelelő bizonylathoz kapcsolódik a tranzakció? A párosítás törléséről ide kattintva olvashatsz.