Banki integrációk, Autokassza

Banki tranzakciók manuális párosítása

Automatikus párosítás elmaradása esetén, a banki tranzakciók manuálisan hozzárendelhetőek a bizonylatokhoz.

Bankodtól, az autokassza szolgáltatáson keresztül kapod meg a tranzakciós adatokat.

Ha az utalás közleményében pontosan és szeparáltan szerepel a bizonylat sorszáma, vagy az azon szereplő rendelésszám, akkor a rendszer automatikusan képes párosítani a tranzakciót a megfelelő bizonylathoz.

Ennek hiányában a tranzakciót manuálisan szükséges hozzápárosítani a számlához.

 

👉 Egy számla párosítása egy banki tranzakcióhoz


Az alábbi módon tudod elvégezni ezt a műveletet:

 

  • Nyisd le a tranzakció sorát, majd a kereső mezőben add meg a bizonylat sorszámát, amihez a tranzakciót szeretnéd párosítani, végül kattints a keresem gombra. 

banki-tranzakciok-manualis-parositasa-002

  • A megjelenő eredményt ellenőrizd, majd kattints a sor végén az "Összepárosítom" gombra.

banki-tranzakciok-manualis-parositasa-03

Két adat van, ami alapján érdemes keresni a tranzakcióhoz kapcsolódó számlát:

  • a bizonylat teljes sorszáma, hiszen ez egyedi
  • a vevő neve: Amennyiben névre keresel fontos, hogy ebbe a keresőmezőbe azt a nevet írd be, amit a számlán adtál meg, ne azt, ami a tranzakciónál látható. Előfordulhat ugyanis, hogy az általad megadott cégnév, nem pontosan egyezik azzal, amit partnered a banki felületen használ. 
    Ilyen például, ha te a cég rövid nevét írod a számlára, a banki felületen pedig partnered a cég hosszú nevét használja, esetleg a bank ebből levág, mert csak korlátozott karakterszámot kezel.

 

👉 Több számla párosítása egy banki tranzakcióhoz



🔸 Eltérő vevők számláinak párosítása egy banki tranzakcióhoz


Ha egy tranzakcióhoz több bizonylat tartozik
(például több számla egy utalásban történő teljesítése miatt), akkor ugyanebben a kereső mezőben keress ki minden egyes számlát, melyet ezzel a tranzakcióval egyenlítettek ki. Mindegyiket egyenként szükséges párosítani.


🔸Egy vevő több számlájának kiegyenlítése egy átutalással


Név alapú keresés esetén lehetőség van arra, hogy a vevő több számláját párosítsd hozzá az adott tranzakcióhoz. Jelöld meg a párosítandó számlákat, majd kattints a felettük lévő

banki-tranzakciok-manualis-parositasa-04

Sikertelen a párosítás?

Ellenőrizd, hogy:

  • rögzítettél-e korábban egyéb módon kifizetettséget ahhoz a számlához, amihez az utalás érkezett. Ha igen, akkor töröld, így párosítható a tranzakció.
  • a számla és a tranzakció devizaneme egyezik-e? Amennyiben nem, nincs lehetőség a párosításra, mert a devizanemeknek egyezni szükséges. Zárd ki a tranzakciót és rögzíts jóváírást manuálisan.

Rendszerünk minden nap automatikus tájékoztató e-mailt küld azokról a tranzakciókról, melyeket a rendszer nem tudott bizonylathoz párosítani. Ehhez az értesítő e-mailhez külön e-mail címet is rögzíthetsz a Beállítások - Fiók beállításai - Autokassza menüpontban, mely alapján a tranzakciót manuálisan párosítani lehet a megfelelő bizonylathoz.

 

Nem megfelelő bizonylathoz kapcsolódik a tranzakció? A párosítás törléséről ide kattintva olvashatsz.


integracio_banner_1200x314