Automatikus párosítás elmaradása esetén, a banki tranzakciók manuálisan hozzárendelhetőek a bizonylatokhoz.
Bankodtól, az autokassza szolgáltatáson keresztül kapod meg a tranzakciós adatokat.
Ha az utalás közleményében pontosan és szeparáltan szerepel a bizonylat sorszáma, vagy az azon szereplő rendelésszám, akkor a rendszer automatikusan képes párosítani a tranzakciót a megfelelő bizonylathoz.
Ennek hiányában a tranzakciót manuálisan szükséges hozzápárosítani a számlához.
👉 Egy számla párosítása egy banki tranzakcióhoz
Az alábbi módon tudod elvégezni ezt a műveletet:
- A Bank - Banki tranzakciók menüpontban keresd ki a tranzakciót:
- Nyisd le a tranzakció sorát, majd a kereső mezőben add meg a bizonylat sorszámát, amihez a tranzakciót szeretnéd párosítani, végül kattints a keresem gombra.
- A megjelenő eredményt ellenőrizd, majd kattints a sor végén az "Összepárosítom" gombra.
Két adat van, ami alapján érdemes keresni a tranzakcióhoz kapcsolódó számlát:
- a bizonylat teljes sorszáma, hiszen ez egyedi
- a vevő neve: Amennyiben névre keresel fontos, hogy ebbe a keresőmezőbe azt a nevet írd be, amit a számlán adtál meg, ne azt, ami a tranzakciónál látható. Előfordulhat ugyanis, hogy az általad megadott cégnév, nem pontosan egyezik azzal, amit partnered a banki felületen használ.
Ilyen például, ha te a cég rövid nevét írod a számlára, a banki felületen pedig partnered a cég hosszú nevét használja, esetleg a bank ebből levág, mert csak korlátozott karakterszámot kezel.
👉 Több számla párosítása egy banki tranzakcióhoz
🔸 Eltérő vevők számláinak párosítása egy banki tranzakcióhoz
Ha egy tranzakcióhoz több bizonylat tartozik (például több számla egy utalásban történő teljesítése miatt), akkor ugyanebben a kereső mezőben keress ki minden egyes számlát, melyet ezzel a tranzakcióval egyenlítettek ki. Mindegyiket egyenként szükséges párosítani.
🔸Egy vevő több számlájának kiegyenlítése egy átutalással
Név alapú keresés esetén lehetőség van arra, hogy a vevő több számláját párosítsd hozzá az adott tranzakcióhoz. Jelöld meg a párosítandó számlákat, majd kattints a felettük lévő
❓ Sikertelen a párosítás?
Ellenőrizd, hogy:
- rögzítettél-e korábban egyéb módon kifizetettséget ahhoz a számlához, amihez az utalás érkezett. Ha igen, akkor töröld, így párosítható a tranzakció.
- a számla és a tranzakció devizaneme egyezik-e? Amennyiben nem, nincs lehetőség a párosításra, mert a devizanemeknek egyezni szükséges. Zárd ki a tranzakciót és rögzíts jóváírást manuálisan.
Rendszerünk minden nap automatikus tájékoztató e-mailt küld azokról a tranzakciókról, melyeket a rendszer nem tudott bizonylathoz párosítani. Ehhez az értesítő e-mailhez külön e-mail címet is rögzíthetsz a Beállítások - Fiók beállításai - Autokassza menüpontban, mely alapján a tranzakciót manuálisan párosítani lehet a megfelelő bizonylathoz.
Nem megfelelő bizonylathoz kapcsolódik a tranzakció? A párosítás törléséről ide kattintva olvashatsz.