Online fizetési megoldások

A kiállított számlámon nincs bankszámlaszám

Ennek oka: Az online átutalásos fizetés aktiválása után nem a fiók bankszámlájára teljesíti az utalást a vevő, hanem a fizetési szolgáltató számlájára.

A számla elkészítésekor a rendszer ellenőrzi a következőket:

  • A számlakibocsátó rendelkezik-e érvényes szerződéssel az online fizetési szolgáltatóval (OTP Mobil Kft., PayPal, Teya (korábban Borgun) )?
  • Aktiválták-e a számlázási fiókban az online fizetési szolgáltatást?
  • A számlázási fiókban a vevői számlafiók aktív-e?
  • A számlázási fiók engedélyezte-e az online módon történő átutalásos (!) fizetési lehetőséget?

Ha valamennyi kérdésre IGEN a válasz, akkor a kibocsátott számlán NEM fog megjelenni a számlakibocsátó bankszámlaszáma.


Ennek oka a következő:

A fenti feltételek teljesülése esetén vevőd lehetőséget kap arra, hogy a számára fenntartott vevői számlafiókban online, átutalással fizesse ki a számlát. Ebben az esetben kulcsfontosságú, hogy az átutalást vevője ne a számlakibocsátó bankszámlaszáma felé indítsa, hanem az online fizetési szolgáltató (OTP Mobil Kft., PayPal, Teya) bankszámlájára utaljon.
Ez teszi ugyanis lehetővé azt, hogy az összeg az adott fizetési szolgáltató számlájára történő beérkezése pillanatában a Számlázz.hu jelzést kapjon a sikeres fizetésről. Ha ez megtörténik, akkor a Számlázz.hu:

  1. díjbekérő kifizetése esetén automatikusan elkészíti a díjbekérő alapján a számlát, és a számlaértesítőt is elküldi a vevődnek, továbbá
  2. a kiegyenlített számlát automatikusan kifizetettként adminisztráljuk neked.

Mindez csak akkor teljesül, ha a vevőd az átutalást az adott fizetési szolgáltató (OTP Mobil Kft., PayPal, Teya) bankszámlája felé indítja. Emiatt nem szerepel a számlán a kibocsátó vállalkozás bankszámlaszáma.


Ez teszi lehetővé, hogy Neked ne kelljen a bankszámládat bogarásznod, párosítgatva a folyószámládat a kibocsátott számlákkal és díjbekérőkkel: a Számlázz.hu mindent automatikusan és hiba nélkül intéz.

Az online átutalásos fizetést kikapcsolhatod a Beállítások - Fiók beállításai - Online fizetés bevezetése - SimplePay menüpontban. Ebben az esetben a bankszámlaszám már megjelenik minden kimenő számládon, ugyanakkor a vevőd az interneten továbbra is fizethet bankkártyával.