Ismerd meg, hogyan szabályozhatod a díjbekérők automatikus vagy manuális törlését, és azt, mikor nem törölhető egy díjbekérő.
A számlalista és a számlarészletek megújultak! Az új nézetet fokozatosan tesszük elérhetővé felhasználóinknál, ezért a bejegyzésben a régi és az új felületet is bemutatjuk.
❗A díjbekérő törlés alapértelmezetten be van kapcsolva a fiókodban.
Ez azt jelenti, hogy ha egy díjbekérőhöz automaitkusan jóváírás kerül rögzítésre vagy a díjbekérőből számla készül – akár manuálisan, akár automatikusan –, akkor a díjbekérő véglegesen törlődik.
Díjbekérőhöz kapcsolódó beállítások
A díjbekérőhöz két funkció kapcsolódik:
- díjbekérő törlése: egyes esetekben a díjbekérőt automatikusan töröljük, ha a fiókod beállításaiban ez engedélyezve van.
- díjbekérő automatikus számlázása: a díjbekérő online vagy autokasszával történő kifizetése esetén abból automatikusan számlát készítünk.
Ezek személyreszabásához lépj a Beállítások / Fiók beállításai / Számlázás beállítások menüpontba, a Díjbekérő beállításaihoz.
Milyen esetben, hogyan kezeljük a díjbekérő törlést?
Automatikus kezelés esetén
Automatikus kezelésre többféle módon is sor kerülhet. Minden esetben a rendszer a fiókodban beállított opciók alapján dönt a díjbekérő törléséről.
-
Számla Agent használatakor:
Ha egy korábban kiállított díjbekérőre hivatkozva készül számla, a rendszer a fiókbeállítások alapján automatikusan törölheti a díjbekérőt, miután a számla elkészült. -
Számla Agenttel készített számla esetén:
Amennyiben a fiókban be van kapcsolva az automatikus számlázás és a díjbekérő törlése funkció, a díjbekérőt automatikusan töröljük abban a pillanatban, amikor számla készül belőle. -
Online fizetés vagy Autokassza esetén:
Ha a díjbekérőt online (pl. SimplePay, Barion, PayPal) vagy Autokasszán keresztül fizetik ki, és a fiókodban aktív az automatikus számlázás és díjbekérő törlése beállítás, akkor a rendszer a sikeres fizetés után automatikusan kiállítja a számlát, és törli a díjbekérőt. -
Innonest rendszerből kiállított díjbekérők esetén:
Az Innonestből kiállított díjbekérőket számlázáskor minden esetben töröljük, kivéve, ha ismétlődést állítottál be rá.
Manuális kezelés esetén
- Manuális jóváírás rögzítéskor a díjbekérő fizetett állapotú lesz és nem kerül törlésre.
- Ha a díjbekérőből manuálisan állítod elő a számlát, akkor töröljük a díjbekérőt.
Díjbekérő törlése egyenként
Új számlalista oldalon:
-
Lépj a Számla / Kimenő számláim menüpontba.
-
Keresd ki a törölni kívánt díjbekérőt.
-
A sor végén kattints a három pöttyre (...), majd válaszd a Díjbekérő törlése lehetőséget.
Régi számlalista oldalon:
-
Lépj a Számla / Kimenő számláim menüpontba.
-
Nyisd le a díjbekérő sorát, és a megjelenő panelen kattints a Díjbekérő törlése opcióra.
Díjbekérő törlése csoportosan
Új számlalista oldalon:
-
Nyisd meg a Számla / Kimenő számláim menüpontot.
-
Szükség esetén használd a szűrőt a díjbekérők leválogatásához.
-
Jelöld ki a törölni kívánt tételeket, majd kattints a lista tetején a Díjbekérők törlése gombra.
- Lépj a Számla / Kimenő számláim menüpontba.
- Jelöld ki a sorok elején a törölni kívánt díjbekérőket.
- A lista felett található Csoportos műveletek menüből válaszd a Díjbekérők törlése lehetőséget.
- Törlés után a díjbekérő a vevői számlafiókban sem lesz elérhető.
- Ha a vevő Számlázz.hu-t és #profi csomagot használ, akkor a díjbekérő a Számla / Bejövő számláim menüpontból is törlődik.
- A törlés nem vonható vissza.
Ismétlődő számlázás esetén
A díjbekérő nem törölhető, ha ismétlődő számlázás van beállítva hozzá.
Ilyenkor először töröld az ismétlődést a Számla / Ismétlődő számláim menüpontban, majd ezután tudod törölni a díjbekérőt.