Banki integrációk, Autokassza

Díjbekérő törlése

Ismerd meg, hogyan szabályozhatod a díjbekérők automatikus vagy manuális törlését, és azt, mikor nem törölhető egy díjbekérő.

A számlalista és a számlarészletek megújultak! Az új nézetet fokozatosan tesszük elérhetővé felhasználóinknál, ezért a bejegyzésben a régi és az új felületet is bemutatjuk.


❗A díjbekérő törlés alapértelmezetten be van kapcsolva a fiókodban.

Ez azt jelenti, hogy ha egy díjbekérőhöz automaitkusan jóváírás kerül rögzítésre vagy a díjbekérőből számla készül – akár manuálisan, akár automatikusan –, akkor a díjbekérő véglegesen törlődik.

Díjbekérőhöz kapcsolódó beállítások

A díjbekérőhöz két funkció kapcsolódik:

  • díjbekérő törlése: egyes esetekben a díjbekérőt automatikusan töröljük, ha a fiókod beállításaiban ez engedélyezve van.
  • díjbekérő automatikus számlázása: a díjbekérő online vagy autokasszával történő kifizetése esetén abból automatikusan számlát készítünk.

Ezek személyreszabásához lépj a Beállítások / Fiók beállításai / Számlázás beállítások menüpontba, a Díjbekérő beállításaihoz.

Milyen esetben, hogyan kezeljük a díjbekérő törlést?

Automatikus kezelés esetén

Automatikus kezelésre többféle módon is sor kerülhet. Minden esetben a rendszer a fiókodban beállított opciók alapján dönt a díjbekérő törléséről.

  • Számla Agent használatakor:
    Ha egy korábban kiállított díjbekérőre hivatkozva készül számla, a rendszer a fiókbeállítások alapján automatikusan törölheti a díjbekérőt, miután a számla elkészült.

  • Számla Agenttel készített számla esetén:
    Amennyiben a fiókban be van kapcsolva az automatikus számlázás és a díjbekérő törlése funkció, a díjbekérőt automatikusan töröljük abban a pillanatban, amikor számla készül belőle.

  • Online fizetés vagy Autokassza esetén:
    Ha a díjbekérőt online (pl. SimplePay, Barion, PayPal) vagy Autokasszán keresztül fizetik ki, és a fiókodban aktív az automatikus számlázás és díjbekérő törlése beállítás, akkor a rendszer a sikeres fizetés után automatikusan kiállítja a számlát, és törli a díjbekérőt.

  • Innonest rendszerből kiállított díjbekérők esetén:
    Az Innonestből kiállított díjbekérőket számlázáskor minden esetben töröljük, kivéve, ha ismétlődést állítottál be rá.

Manuális kezelés esetén

  • Manuális jóváírás rögzítéskor a díjbekérő fizetett állapotú lesz és nem kerül törlésre.
  • Ha a díjbekérőből manuálisan állítod elő a számlát, akkor töröljük a díjbekérőt.

Díjbekérő törlése egyenként

Új számlalista oldalon:

  • Lépj a Számla / Kimenő számláim menüpontba.

  • Keresd ki a törölni kívánt díjbekérőt.

  • A sor végén kattints a három pöttyre (...), majd válaszd a Díjbekérő törlése lehetőséget.

Régi számlalista oldalon:

  • Lépj a Számla / Kimenő számláim menüpontba.

  • Nyisd le a díjbekérő sorát, és a megjelenő panelen kattints a Díjbekérő törlése opcióra.

Díjbekérő törlése csoportosan

Új számlalista oldalon:

  • Nyisd meg a Számla / Kimenő számláim menüpontot.

  • Szükség esetén használd a szűrőt a díjbekérők leválogatásához.

  • Jelöld ki a törölni kívánt tételeket, majd kattints a lista tetején a Díjbekérők törlése gombra.

Régi számlalista oldalon:
  • Lépj a Számla / Kimenő számláim menüpontba.
  • Jelöld ki a sorok elején a törölni kívánt díjbekérőket.
  • A lista felett található Csoportos műveletek menüből válaszd a Díjbekérők törlése lehetőséget.




 

Fontos tudnivalók
  • Törlés után a díjbekérő a vevői számlafiókban sem lesz elérhető.
  • Ha a vevő Számlázz.hu-t és #profi csomagot használ, akkor a díjbekérő a Számla / Bejövő számláim menüpontból is törlődik.
  • A törlés nem vonható vissza.

Ismétlődő számlázás esetén

A díjbekérő nem törölhető, ha ismétlődő számlázás van beállítva hozzá.
Ilyenkor először töröld az ismétlődést a Számla / Ismétlődő számláim menüpontban, majd ezután tudod törölni a díjbekérőt.