Igen, 2012. január 1-je után ez előírás.
A gyakorlatban több lehetséges megoldás is van, ez függ a számlázott ügylet természetétől.
- A legegyszerűbb szóban megkérdezni az ügyfelet, hogy megfelel-e neki az e-számla, persze erre nem minden esetben van lehetőség.
- Ha szerződéses ügyletről van szó, a legegyszerűbb már a szerződésbe belefoglalni, hogy elfogadja vagy sem.
- Internetes webáruház esetén az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) is teljesen megfelel erre a célra, hiszen azt a regisztráció/vásárlás előtt elfogadja az ügyfél.
Ha a fentiek egyikére sincs mód, vagy nem életszerű a fentiek alkalmazása a gyakorlatban, akkor pedig - mivel a törvény szankciót nem tartalmaz - egyszerűen ki kell állítani az e-számlát, és amennyiben a vevő kifogásolja ezt, helyette papíralapú számlát kell adni.
Ha nem emel kifogást, akkor pedig ráutaló magatartással elfogadta az e-számlát.
Egy állásfoglalásban a következőket olvashatjuk:
"Az elektronikus számlával kapcsolatban ugyancsak érdekes lehet az is, hogy annak ellenére, hogy egy gazdasági szereplő nem kíván elektronikus számlát kiadni, mégis fontos lesz számára, mert az idei évtől már gyakrabban fordul elő, hogy akkor is elektronikus számla befogadójává válik valaki, ha csak ráutaló magatartással egyezett ebbe bele. Ilyen lehet, amikor például a partnercég általános szerződési feltételeinek vagy üzleti szabályzatának részeként ezt a sok apró betű között elfogadja. Akár már a megrendelés ténye is ráutaló magatartás lehet, hiszen annak előfeltétele lehet az üzleti szabályzat ismerete."