Kiállíthatok számlát előző évi teljesítési dátummal évzárás után?
Évzárás után is kiállíthatsz számlát előző évi teljesítési dátummal. Mutatjuk, milyen kelt és teljesítési dátumot kell megadnod a számlán #free csomagban.
Hogyan számlázhatok előző évi teljesítést évzárás után?
Ha #free csomagot használsz, akkor is elvégezheted az évzárást, ha az új évben még előző évi teljesítési dátummal szeretnél számlát kiállítani. Az évzárás nem akadályozza meg, hogy a számlán előző évi teljesítési dátum szerepeljen.
Az új évben kiállított számla kelt dátuma már csak az aktuális napi dátum lehet, mivel annak a tényleges kiállítás napjával kell megegyeznie. #free csomagban azonban az évzárásig a fiók tárgyéve még az előző év, ezért aktuális évi kelt dátummal csak az évzárást követően tudsz számlát kiállítani.
Az évzárás tehát akkor is szükséges, ha a számlán előző évi teljesítési dátumot szeretnél megadni. Az évzárás után a számlát az aktuális napi kelt dátummal, és az előző évi teljesítésnek megfelelő teljesítési dátummal állíthatod ki.
🎥 Az évzárás menetét lépésről lépésre bemutató videót ezen az oldalon találod.
Miért nem lehet előző évi a számla kelt dátuma?
A számláról a kiállításakor adatot kell szolgáltatni a NAV Online Számla rendszerébe, ezért a számlán szereplő kelt dátumnak a tényleges kiállítás napjával kell megegyeznie. Ahhoz pedig, hogy a fiók tárgyéve megegyezzen a számlakiállítás tárgyévével, el kell végezned az évzárást.
Például: ha január 5-én állítasz ki számlát egy december 20-án teljesített szolgáltatásról, évzárás után ezekkel a dátumokkal állíthatod ki a számlát:
- kelt dátum: január 5.
- teljesítési dátum: december 20.
Az évzárás általános működéséről és következményeiről a kapcsolódó évzárásos cikkünkben olvashatsz részletesebben.