Fizetési kérelem

Hogyan küldhetek fizetési kérelmet partneremnek?


Előző bejegyzésünkben a fizetési kérelem feltételeit részleteztük. Nézzük meg, hogy gyakorlatban hogyan küldhetsz fizetési kérelmet.

Felhívjuk figyelmed, hogy a bevezető időszakban #digital vagy #profi csomagban, kizárólag az aktív autokasszával rendelkező ügyfelek egy szűkebb köre tudja igénybe venni a szolgáltatást. 

 

👉 Fizetési kérelem küldése közvetlenül a bizonylat kiállítása után


Amennyiben közvetlenül a bizonylatkiállítás után szeretnéd kiküldeni a partnered számára a fizetési kérelmet, lehetőséged van arra, hogy a fizetési kérelmet és számlaértesítőt egyidőben küld ki a partnered számára. Válaszd a két opció közül bármelyiket.

hogyan-kuldhetek-fizetesi-kerelmet-partneremnek-03A Fizetési kérelem küldése választásával elsődlegesen a fizetési kérelem adatai adhatóak meg, alatta pedig jelölheted, ha számlaértesítőt is szeretnél ezzel egy időben küldeni. Az Elküldöm e-mailben választásával fordított sorrendben jelennek majd meg a lehetőségek. 

 

hogyan-kuldhetek-fizetesi-kerelmet-partneremnek-04

ℹ️ Fizetési kérelem adatainak megadása a kiküldéshez

  • Számlakibocsátó bankszámlaszáma: ezt a mezőt a bizonylaton lévő bankszámlaszámmal töltjük elő, ami lenyíló menüben módosítható további, a fiókban elmentett bankszámlaszámok valamelyikére.
    Fontos! A számlakibocsátó bankszámlaszáma mezőben azok közül a bankszámlaszámok közül választhatsz, amelyek a fiókodban magyar bankszámlaszám formátumban - 2x8 vagy 3x8 számjegy vagy magyar IBAN (HUXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX) - vannak elmentve.
  • Partner bankszámlaszáma: A bankszámlaszámot 2x8 vagy 3x8 számjegyű vagy magyar IBAN formátumban szükséges megadni. Ha korábban a Beállítások - Partnerek menüpontban, partnered adatlapján elmentetted a bankszámlaszámát, akkor ezt töltjük be a mezőbe.
  • Partneradatok mentése: itt megadott bankszámlaszámot elmentjük a partneredhez a partnertörzsedbe. Amennyiben ott szerepel már bankszámlaszám, úgy az itt megadott adattal felülírjuk azt.  
  • Érvényességi idő: Partnered eddig tud rendelkezni arról, hogy elfogadja vagy elutasítja a fizetési kérelmet az internetbankjában. Minden esetben 2 naptári hónap.
  • Fizetési határidő: Alapértelmezetten a bizonylat fizetési határideje, de maximum 2 naptári hónap, ha távolabbi a bizonylat fizetési határideje 2 hónapnál vagy lejárt a kintlévőség.
  • Fizetendő összeg: A bizonylat bruttó végösszege.
  • Értesítő küldés fizetési kérelemről: a jelölőnégyzet használatával és a partner e-mail címének megadásával értesítőt küldünk partnerednek arról, hogy fizetési kérelmet kapott. Az értesítő szövegezése nem módosítható. Az értesítő szövege megtekinthető a küldési felületen, az Értesítő küldés fizetési kérelemről info gombja alatt.

👉 Fizetési kérelem küldése utólag


Utólag is elérhető a fizetési kérelem küldése. Ehhez keresd ki a számlát a Számla - Kimenő számláim oldalon és nyisd le annak sorát és válaszd a Fizetési kérelem lehetőséget.

hogyan-kuldhetek-fizetesi-kerelmet-partneremnek-05

❓ Lejárt fizetési határidejű számlához is küldhetek fizetési kérelmet?

Igen, a lejárt fizetési határidejű számlához is küldhető fizetési kérelem.

Ebben az esetben kérelem adatainál a fizetési kérelem érvényességi ideje és a fizetési határideje is a küldéshez képest két naptári hónappal későbbi időpont lesz.

 

❓ Hol tudom ellenőrizni a korábban küldött fizetési kérelmeket?


Keresd ki a számlát a Számla - Kimenő számláim oldalon és nyisd le annak sorát, itt válaszd a Fizetési kérelem lehetőséget. A megjelenő oldal alján ellenőrizheted a korábbi fizetési kérelme(ke)t.

hogyan-kuldhetek-fizetesi-kerelmet-partneremnek-06

❓ Mi történhet a fizetési kérelemmel?


Miután elküldted partnered bankszámlaszámára a fizetési kérelmet, a Számlázz.hu-ban az Elindítva státusz jelenik meg. Ezt követően, ha a bank befogadta a fizetési kérelmet, akkor a Befogadva státusz látható. 

A fizetési kérelem érvényessége 2 naptári hónapig áll fenn. Ebben az időszakban a partner jóváhagyhatja vagy elutasíthatja fizetési kérelmet. Amennyiben nem rendelkezik a fizetési kérelem kapcsán a partner, akkor az érvényességi idő lejártával a Lejárt státuszt fog megjelenni a Számlázz.hu felületén. 

 

Az érvényességi időn belül, ha még partnered nem rendelkezett a fizetési kérelemről, a Számlázz.hu felületén te is visszahívhatod a fizetési kérelmet. Amennyiben olyan számlát helyesbítesz vagy sztornózol, amire korábban fizetési kérelmet küldtél, akkor a fizetési kérelmet automatikusan visszavonjuk. A kibocsátott és továbbított fizetési kérelem automatikusan visszavonásra kerül akkor is, ha a fizetés a fizetési kérelem jóváhagyásán kívül más módon megtörténik és emiatt a bizonylat kifizetettsége részben vagy egészben teljesül a Számlázz.hu-ban.