Megmutatjuk, milyen feltételek szükségesek ahhoz, hogy követeléskezelést tudj indítani, és milyen jogosultsággal érheted el a funkciót.
A számlalista és a számlarészletek megújultak! Az új nézetet fokozatosan tesszük elérhetővé felhasználóinknál, ezért a bejegyzésben a régi és az új felületet is bemutatjuk.
Követeléskezelési ügyet bármely számlázó fiókban el tudsz indítani, ha rendelkezel a szükséges jogosultságokkal és a számlád megfelel az alábbi feltételeknek.
Milyen feltételek szükségesek a funkció használatához?
Ha a fiókod #start, #digital vagy #profi szolgáltatáscsomagban van, akkor a fiókgazda, az adminisztrátor, valamint a könyvelő (számlázhat jogkörrel) jogosult Payee ügyet indítani.
Milyen számlákra indíthatsz követeléskezelést?
Követeléskezelési ügy kizárólag olyan számlákra indítható, amelyek:
– forintban lettek kiállítva,
– lejárt fizetési határidejűek és ki nem fizetettek,
– számla vagy helyesbítő számla típusú bizonylatok (elektronikus vagy papír alapú),
– olyan vevőhöz tartoznak, akinek magyar adószáma van,
– egy ügyletben a számlák összértéke legfeljebb 30 millió forint lehet,
– és a számlára nincs folyamatban faktorálás.
Hol indíthatom el a követeléskezelést a számlára?
Kezelés az új számlalista oldalon
Ha a számlád megfelel a fenti feltételeknek, a Számla / Kimenő számláim oldalon keresd meg az adott számlát. A számla sorának végén található három pöttyre kattintva nyisd meg a menüt, majd válaszd az „Ügyvédi és jogi megoldások” lehetőséget a követeléskezelési ügy indításához.

Kezelés a régi számlalista oldalon
Ha a számlád megfelel a fenti feltételeknek, a Számla / Kimenő számláim oldalon keresd meg az adott számlát, majd nyisd le annak sorát.
A megjelenő panelen kattints az „Ügyvédi és jogi megoldások” lehetőségre, így tudod elindítani a követeléskezelési ügyet.

