Az IPN (Instant Payment Notification) egy nyugtázó üzenet, amit a rendszerünk tud más rendszereknek küldeni, ha egy számla kifizetettségében változás történik.
Több száz webáruház által használt szolgáltatásunk a Számla Agent, ami az automatikus számlakibocsátás élményét nyújtja internetes vásárlás esetén. Egy díjbekérő vagy számla kifizetéséről a webáruház automatikus jelzést kaphat az IPN URL link fiókban történő rögzítése esetén.
A beállítást követően a Számlázz.hu minden esetben nyugtázó üzenetet küld a webáruház felé, ha egy számla kifizetettségi információi megváltoztak. Tehát nem csak akkor, ha egy számlát kifizettek, hanem akkor is, ha részteljesítés történik.
A webáruház felé küldött üzenet egy egyszerű http kérés* , amely a következő adatokat tartalmazza:
- a kiegyenlített számla száma (szlahu_szamlaszam)
- rendelésszám, ha szerepelt a számlán (szlahu_rendelesszam)
- a számla bruttó végösszege (szlahu_bruttovegosszeg)
- a kifizetett összeg, kiegyenlített számla esetén ez megegyezik a számla bruttó végösszegével (szlahu_kifizetettbrutto)
- a kifizetés módja (szlahu_fizetesmod)
- a szülő díjbekérő száma, ha a számla díjbekérő alapján jött létre (szlahu_dijbekero_szama)
* A Számlázz.hu által küldött kérés POST-os. A magyarázat kedvéért most GET-es formában leírva: http://www.webaruhaz.hu/kifizetettszamla?szlahu_szamlaszam=E-2015-123&szlahu_rendelesszam=RND1234&szlahu_bruttovegosszeg=10000&szlahu_kifizetettbrutto=10000&szlahu_fizetesmod=kp
Az IPN küldést rendszerünk nem egy időben történő háttérfolyamattal végzi, 3 percenként próbáljuk elküldeni a fiókban megadott URL-re a kifizetettségi információkat. Tízszer próbálkozunk, ha ez idő alatt nem kapunk HTTP 200 OK (a befogadó szerver megkapta, elfogadta és megértette a kapott üzenetet) választ, akkor többször nem próbálkozunk, az IPN-t eldobjuk.