API interfész, Számla Agent

Mi az az IPN?

Az IPN (Instant Payment Notification) egy nyugtázó üzenet, amit a rendszerünk tud más rendszereknek küldeni, ha egy számla kifizetettségében változás történik.


Több száz webáruház által használt szolgáltatásunk a Számla Agent, ami az automatikus számlakibocsátás élményét nyújtja internetes vásárlás esetén. Egy díjbekérő vagy számla kifizetéséről a webáruház automatikus jelzést kaphat az IPN URL link fiókban történő rögzítése esetén.

mi-az-ipn-01

A beállítást követően a Számlázz.hu minden esetben nyugtázó üzenetet küld a webáruház felé, ha egy számla kifizetettségi információi megváltoztak. Tehát nem csak akkor, ha egy számlát kifizettek, hanem akkor is, ha részteljesítés történik.

A webáruház felé küldött üzenet egy egyszerű http kérés* , amely a következő adatokat tartalmazza:

  • a kiegyenlített számla száma
  • rendelésszám (ha szerepelt a számlán)
  • a számla bruttó végösszege
  • kifizetett összeg (kiegyenlített számla esetén ez megegyezik a számla bruttó végösszegével)
  • kifizetés módja

* A Számlázz.hu által küldött kérés POST-os. A magyarázat kedvéért most GET-es formában leírva:  http://www.webaruhaz.hu/kifizetettszamla?szlahu_szamlaszam=E-2015-123&szlahu_rendelesszam=RND1234&szlahu_bruttovegosszeg=10000&szlahu_kifizetettbrutto=10000&szlahu_fizetesmod=kp

 

Az IPN küldést rendszerünk nem egy időben történő háttérfolyamattal végzi, 3 percenként próbáljuk elküldeni a fiókban megadott URL-re a kifizetettségi információkat. Tízszer próbálkozunk, ha ez idő alatt nem kapunk HTTP 200 OK (a befogadó szerver megkapta, elfogadta és megértette a kapott üzenetet) választ, akkor többször nem próbálkozunk, az IPN-t eldobjuk.