Ilyen elvileg nem fordulhat elő, mert ha nem tudjuk küldeni a jogszabályban előírt feltételek szerint beküldendő bizonylatot, akkor létrehozni sem engedjük.
Azokat a szélsőséges eseteket, amikor mégis előfordul, hogy a NAV hibát vagy figyelmeztetést dob vissza, azonnal észleljük és megtesszük a szükséges lépéseket a sikeres beküldés érdekében.
Tehát ERROR vagy WARN jellegű üzenetet ügyfélként nem nagyon láthatsz a felületen, de ha mégis valami gond lenne, azt a számlasor lenyitása után megjelenő panelen, a Részletek menüponton belül az Online feladás szekcióban megjelenítjük.
Van ilyen számlám a fiókban. Mi lehet a probléma? Mit tudok tenni?
1. Nem megfelelő a megadott technikai felhasználó
Ebbe a csoportba az alábbi -általunk ismert- esetek tartozhatnak:
- A leggyakoribb ok, hogy a NAV-ban létrehozott technikai felhasználó és a Számlázz.hu-ban beállított technikai felhasználó nem egyezik meg. Ellenőrizd, hogy a Beállítások - Fiók beálításai - NAV Online adatakapcsolat menüpontban megadott technikai user adatai egyeznek-e a hatóság rendszerében létrehozott technikai felhasználóéval. Szükség esetén végezd el a javítást!
- Nem megfelelő a technikai felhasználó jogosultsága. A technikai felhasználó következő jogosultságait mindenképp állítsd be a NAV Online Számla rendszerében: „számlák kezelése” és „számlák lekérdezése”.
- A vállalkozás kapcsán valamilyen változás állt be, ami bár jelentéktelennek tűnhet az adatszolgáltatáshoz kapcsolódóan, azonban a technikai felhasználó megfelelő működésére hatással lehet. Ilyenkor érdemes új technikai felhasználót létrehozni, és annak adataival felülírni a Számlázz.hu-ban megadott adatokat.
Ha a Számlázz.hu-nak kielégítő kapcsolata van a NAV rendszerével a megfelelő technikai felhasználó által, akkor nincs további teendőd. A számlák adatszolgáltatásáról rendszerünk automatikusan gondoskodik.
⚠️ Amennyiben hibajelzést kapsz és a technikai felhasználó valamilyen oknál fogva nem alkalmas az adatszolgáltatásra, és az ezzel kapcsolatos ellenőrzéseket és javításokat nem végzed el, akkor az adatszolgáltatást önállóan szükséges elvégezned a NAV rendszerében.
Figyelem!
Ha vállalkozásod végelszámolás vagy felszámolás alatt áll, abban az esetben 2025.01.02-től csak a NAV Online számla szabályozása szerint:
Felszámolás vagy végelszámolás alatt álló cégeknél kizárólag a felszámoló/végelszámoló küldhet be technikai érvénytelenítést és számlaadat-szolgáltatást, a többi – elsődleges, másodlagos, technikai – felhasználónak tiltott. Ezalól kivétel az egyszerűsített végelszámolás, amelynél ez a korlátozás nem érvényesül.
2. Olyan pl. sztornó vagy helyesbítő számlát állítottál ki, aminek az előzményéről nem történt adatszolgáltatás
Ilyenkor nem ismeri fel a NAV rendszere a hivatkozást, hiszen olyan előzményszámlára hivatkozol, ami nincs fenn a NAV Online számla rendszerében.
Ebben az esetben keresd ügyfélszolgálatunkat és segítünk!
3. Olyan számlasorszámmal hoztál létre számlát, ami már létezik a NAV Online számla rendszerében
A Számlázz.hu-n belül ezt nem engedjük, de elképzelhető, hogy egy másik rendszerben számlakiállítás során az adószámoddal már létrejött egy ilyen számla.
Mi a teendőd?
A Számlázz.hu rendszerén belül ez nem fordulhat elő, de sajnos ha más számlázót vagy kézi számlázót is használtál és ugyanazzal a számla sorszámmal állítottál ki egy számlát, akkor ebben az esetben nem tudsz mit tenni.
Előfordulhat mégis olyan eset, amikor tudunk segíteni, keresd ügyfélszolgálatunkat!
Amennyiben az adatszolgáltatás a NAV rendszerének lassulása vagy a karbantartásból eredő elérhetetlensége miatt hiúsul meg, akkor nincs teendőd, hiszen a Számlázz.hu addig próbálkozik a számlaadatok beküldésével, míg azok befogadását a hatóság rendszere nem igazolja vissza. A karbantartásokról minden esetben előzetes tájékoztatást küldünk fiókod személyes hírfolyamában.