Digitális faktoring

Mit érdemes tudnom, ha faktoring szerződést kötöttem?

Összefoglaltuk, milyen kérdések merülhetnek fel benned, ha már kötöttél faktoring szerződést a Flexibillben.

👉 Szerződéskötés után a számlaképre rákerült egy faktoráláshoz kapcsolódó megjegyzés, miért?

A szerződéskötés lényege, hogy a szerződés aláírása után az engedményezett a BÁV Faktor, azaz a szerződött vevőd minden számlát ami tőled kap, azt gyakorlatilag BÁV Faktor felé kell kiegyenlítenie. Ha te úgy döntesz, hogy a számla ellenértéket a lejárat előtt szeretnéd megkapni, akkor arra a számlára előfinanszírozást kérhetsz a faktoring kereted erejéig.

👉 Kell előre szólnom a vevőimnek, hogy faktorálni szeretném a számláikat?

A vevővel való kapcsolatfelvétel faktorcég oldalról is kötelező – természetesen felveheted a vevővel a kapcsolatot előre is.

👉 Mi történik azután, ha egy számlára finanszírozást kértem, azaz faktorálást indítottam?

A Flexibill ellenőrzi, hogy a folyósításhoz van-e bármilyen teendő. Ez esetben neked vagy a vevődnek is vissza kell igazolnia, hogy szeretnéd a számlát faktoráltatni. Ezeket szállítói, illetve vevői visszaigazolásként találod meg a Flexibil felületen.

A visszaigazolás típusa a kockázatkezelése közben dől el. Az első számlacsoportot mindenképpen visszaigazoltatjuk a vevővel. Utána 3 mód van:

  1. Kérünk vevői és szállítói visszaigazolást
  2. Csak szállítóit kérünk, azaz csak neked kell jóváhagynod.
  3. Egyiket sem kérjük, rányomsz a gombra és a folyósítási ellenőrzéseket követően kézhez kapod a számlád ellenértékének 90%-át.

👉 Hogyan fogom megkapni a pénzem?

A Flexibill előfinanszírozza a számlád értékének 90%-át a faktorálást követő 1-2 napon belül. Amint a vevőd kifizeti a számla ellenértékét, megkapod a faktoringdíjjal csökkentett fennmaradó összeget is. Mindezt a Számlázz.huban nyomod tudod követni.

👉 Mi történik, ha a vevőm nekem fizeti ki a faktorált számla ellenértékét?

Előfordulhat, hogy a vevőd neked egyenlíti ki a számlát, de erről a Flexibillt a befizetés pillanatában értesíteni fogjuk. Ezt követően további teendődről tájékoztatni fognak: rendezned kell az összeget és tájékoztatni a vevődet, hogy legközelebb hova menjen az utalás.

👉 Mi történik, ha a vevőm nem fizet a Flexibillnek?

2 fizetési felszólító is megy a vevőnek, melyeket természetesen Te is megkapsz, hogy fel tudd gyorsítani a folyamatot. Ha így sem kerül rendezésre, a 30 nap feletti lejárt tételek fokozottabb figyelmet kapnak és több kooperációt is igényelnek minden oldalról, hogy a teljesítés megtörténjen a vevőd részéről.

👉 Sztornóznom vagy helyesbítenem kell egy faktorált számlát. Mi a teendőm?

A Számlázz.hu-ban a szokott módon végezd el a sztornózást vagy a helyesbítést. Mi elküldjük a módosított számlákat a Flexibillnek, aki fel fogja venni veled a kapcsolatot a további teendőkről. Emiatt érdemes csak a helyes számlát beküldeni faktorálásra.

👉 A keretem kevesebb, mint a kiállított számla amit most szeretnék faktorálni. Mit tehetek?

A számlát be tudod küldeni ugyanúgy finanszírozásra, munkatársaink látni fogják, mennyit  enged a keret. A limitig meg is tud történni a folyósítás.

👉 Nem tudok faktorálásra jelölni számlát. Miért?

A Flexibill felületén, munkatársak menüben kell ellenőrizni, hogy “engedményezés végrehajtó”-e a jogosultság. Több jogosultság halmozása is okozhatja ezt a jelenséget, mindenképpen ennek az egynek kell szerepelnie, ha valaki jogosult számla finanszírozás kérésére. Ha a hiba továbbra is fennáll és a jogosultság kezelés problémába ütközik, lépj kapcsolatba a Flexibill ügyfélszolgálatával.

👉 Nem generálódott le a faktorálási értesítőm. Miért?

A PDF generálás azonnal megtörténik az esetek többségében. Előfordulhat, hogy ez némi időbe telik, ilyenkor érdemes frissíteni az oldalt, esetleg megpróbálni ki és belépni. Ha ezek sem oldják meg a problémát, lépj kapcsolatba a Flexibill ügyfélszolgálatával.

👉 Nem kaptam finanszírozást, mert vevői visszaigazoláson áll a számlacsoport. Miért?

Munkatársaink folyamatosan nyomon követik és kérik a vevődet, hogy igazolja vissza a számlákat. Sajnos van olyan eset, ahol ez nehezebb, több időt vesz igénybe. Ilyenkor te is “besegíthetsz” azáltal, hogy felhívod a vevőt és figyelmezteted a visszaigazolás fontosságára.

👉 Helyesbített a számla, mégis a teljes összeg jelenik meg a Flexibill-ben. Miért?

A Flexibill felülete nem kezeli külön a helyesbítő számlát. Mindig a helyesbített számla értékének 90%-át folyósítják és utólag kerül rendezésre a helyesbítés.

👉 Már kötöttem szerződést egy vevőmre, de másik devizanemben kiállított számlát is szeretnék faktorálni. Mi a teendőm?

Addig nem fogsz tudni a másik devizanemben kiállított számládra faktorálást kezdeményezni, amíg az új devizanem nem kerül bele a már megkötött szerződésbe. Ebben az esetben kérjük, hogy vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal, hogy mely szerződéses vevődre és milyen devizanemben szeretnél faktorálni és mi továbbítjuk kérésed a Flexibill felé.