NAV online adatszolgáltatás
  1. Gyakori kérdések
  2. NAV
  3. NAV online adatszolgáltatás

Mely számlákról kell adatot szolgáltatni a NAV-nak? Van teendőm ezzel kapcsolatban?

A Számlázz.hu rendszere a jogszabályi elvárásoknak megfelelően küldi be számláid adatait a NAV Online Számla rendszerébe.

2021. január 4-től változott az online adatszolgáltatásra kötelezett számlák köre, már szinte minden számlát jelenteni kell a NAV felé. Amennyiben Számlázz.hu-val számlázol, Neked csak annyi a dolgod, hogy összekötöd számlázódat a NAV Online Számla rendszerével, amelynek minden lépésében segítünk. Ezt követően az adatszolgáltatás automatikus, nincs további teendőd. 

A NAV 2021. március 31-ig türelmi időszakot hirdetett, vagyis ez azt jelenti, hogy a számlázóprogramoknak eddig az időpontig kellett felkészülniük a változásra, az előtte lévő időszakban nem volt kötelező az adatszolgáltatás (visszamenőleg sem). Mivel a NAV fejlesztéshez szükséges végleges specifikációja január elején még módosítás alatt állt, és nem volt tesztelhető, a Számlázz.hu-nál a stabil és megbízható működés érdekében úgy döntöttünk, megvárjuk, amíg a NAV a végleges specifikációt elérhetővé teszi, hogy az éles működés előtt tesztelhessünk.

Ezért a Számlázz.hu két hetes tesztelést követően, január 15-én 0 órától állt át az ún. NAV 3.0-ra, vagyis január 15. óta működik az adatszolgáltatás a magánszemélyek felé kiállított számlákról. 

Az alábbi táblázatban összefoglaltuk, mely számlákról kell adatot szolgáltatni 2021 januárjától:

szamla_adatszolgaltatas_tablazat_GYIK-20210709