API interfész, Számla Agent

Sikertelen automatikus számlakészítés esetén mi a teendő?

Számla Agenttel végrehajtott számlakészítési kérelmemre webáruházam hibaüzenetet kapott vissza. Mi a helyes eljárás ebben az esetben?

Általánosságban elmondható, hogy ha egy Számla Agent hívás sikertelen, akkor pár perces késleltetéssel érdemes lehet ismét megkísérelni a számlalezárást, azonban figyelemmel kell lenni a következőkre:

  • Az újabb számlalezárási kérés előtt pár perces szünetet szükséges tartani.
  • Minden egyes sikertelen számlalezárási kérelemről a Számlázz.hu e-mail üzenetet küld a fiók gazdájának. Ha egy éjszaka során tízezerszer kísérli meg egy elkészíthetetlen számla létrehozását, akkor reggelre tízezer e-mail fog várni a bejövő üzeneteid között. Ezért (is) fontos a sikertelen számlalezárási kérelem után a pár perces szünet.
  • A sikertelen számlalezárás oka lehet a Számlázz.hu szolgáltatáskiesése, például ha az időpecsét szolgáltatónk szerverei gyengélkednek. Ezek a problémák egy idő után „maguktól” javulnak, és az ismételt számlalezárási kérelem sikeres lesz.
  • Vannak azonban olyan számlalezárási kérelmek, amelyek a Számla Agent felé küldött XML adatfájl hiányossága miatt sikertelenek, például ha valamelyik kötelező adatot nem szerepelteti a küldő, vagy ha a számla számszakilag hibás. Ilyen esetekben teljesen felesleges ismételten, újra és újra elküldeni az XML-t a Számla Agent felé, hiszen ez a számla ebben a formában soha nem fog elkészülni (tartalmi hibás adatfájl).

Összességében tehát elmondható, hogy a sikertelen Számla Agent hívások kezelése a webáruház oldalán a következő házirend esetén tekinthető ideálisnak:

  1. Sikertelen Számla Agent hívás után egyre nagyobb szüneteket tartva ismételten meg kell kísérelni a számla elkészítését.
  2. Egyazon számla meghatározott számú (pl. 20) sikertelen számlakészítési kérelem után azon számla ismételt elkészíttetésével érdemes felhagyni. Tehát ha huszadszorra sem sikerült elkészíteni azt a számlát, akkor szinte biztos, hogy huszonegyedszerre sem fog sikerülni.
  3. Minden egyes sikertelen számlalezárási kérelemről üzenetet küld a webáruház adminisztrátorának.

integracio_banner_1200x314