Számla Agenttel végrehajtott számlakészítési kérelmemre webáruházam hibaüzenetet kapott vissza. Mi a helyes eljárás ebben az esetben?
Általánosságban elmondható, hogy ha egy Számla Agent hívás sikertelen, akkor pár perces késleltetéssel érdemes lehet ismét megkísérelni a számlalezárást, azonban figyelemmel kell lenni a következőkre:
- Az újabb számlalezárási kérés előtt pár perces szünetet szükséges tartani.
- Minden egyes sikertelen számlalezárási kérelemről a Számlázz.hu e-mail üzenetet küld a fiók gazdájának. Ha egy éjszaka során tízezerszer kísérli meg egy elkészíthetetlen számla létrehozását, akkor reggelre tízezer e-mail fog várni a bejövő üzeneteid között. Ezért (is) fontos a sikertelen számlalezárási kérelem után a pár perces szünet.
- A sikertelen számlalezárás oka lehet a Számlázz.hu szolgáltatáskiesése, például ha az időpecsét szolgáltatónk szerverei gyengélkednek. Ezek a problémák egy idő után „maguktól” javulnak, és az ismételt számlalezárási kérelem sikeres lesz.
- Vannak azonban olyan számlalezárási kérelmek, amelyek a Számla Agent felé küldött XML adatfájl hiányossága miatt sikertelenek, például ha valamelyik kötelező adatot nem szerepelteti a küldő, vagy ha a számla számszakilag hibás. Ilyen esetekben teljesen felesleges ismételten, újra és újra elküldeni az XML-t a Számla Agent felé, hiszen ez a számla ebben a formában soha nem fog elkészülni (tartalmi hibás adatfájl).
Összességében tehát elmondható, hogy a sikertelen Számla Agent hívások kezelése a webáruház oldalán a következő házirend esetén tekinthető ideálisnak:
- Sikertelen Számla Agent hívás után egyre nagyobb szüneteket tartva ismételten meg kell kísérelni a számla elkészítését.
- Egyazon számla meghatározott számú (pl. 20) sikertelen számlakészítési kérelem után azon számla ismételt elkészíttetésével érdemes felhagyni. Tehát ha huszadszorra sem sikerült elkészíteni azt a számlát, akkor szinte biztos, hogy huszonegyedszerre sem fog sikerülni.
- Minden egyes sikertelen számlalezárási kérelemről üzenetet küld a webáruház adminisztrátorának.