API interfész, Számla Agent

Számla Agent kapcsolódás típusa

Számla Agent kapcsolat kiépítésekor milyen azonosítót kell megadnom az XML fájlban?

A Számla Agent segítségével külső rendszerből (pl. webshop, ERP) automatikusan állíthatsz ki számlákat a Számlázz.hu-ban. A külső rendszerből indított automatikus számlakészítés díjköteles szolgáltatás. Ez a díj független a Számlázz.hu előfizetésedtől, tehát akár a #free csomaggal is használhatod.

A Számla Agent díjazásáról részletesen itt olvashatsz.


Először össze kell kapcsolnod a külső rendszeredet a Számlázz.hu-val. Az összekapcsoláshoz többféle lehetőséget biztosítunk, így kiválaszthatod azt, amelyik számodra a legkényelmesebb.

Kapcsolódás típusai


Kapcsolat kialakítása Számla Agent kulccsal (API kulcs) - ajánlott

Javasoljuk, hogy a külső rendszer összekapcsolásához inkább a Számla Agent kulcsot használd, mert ezzel egy biztonságosabb és felhasználóktól független kapcsolatot hozhatsz létre. Ebben az esetben nem kell külső rendszerben megadnod a Számlázz.hu-s belépési adataidat, mivel az API kulcs kizárólag az automatikus számlázást teszi lehetővé, önmagában nem alkalmas a fiókba való belépésre. Ha viszont mégis e-mail címmel és jelszóval szeretnéd az összekapcsolást elvégezni, érdemes szem előtt tartanod, hogy ezekkel az adatokkal közvetlenül be lehet lépni a fiókodba, ezért kevésbé biztonságos.

A Számla Agent kulcs létrehozására a vezérlőpult alján van lehetőség, ezt szükséges megadnod a külső rendszer beállításaiban. A Számla Agent kulcs létrehozásáról ide kattintva olvashatsz részleteket.

Amennyiben a külső rendszer nem támogatja még az API kulcs megadást, csak az e-mail cím/jelszó adatokat, akkor is használhatod az API kulcsot, azonban azt az e-mail cím és a jelszó helyére egyaránt be kell írni.

 

Kapcsolat kialakítása e-mail cím/jelszó párossal

 

Egy külső rendszerben (pl. webshop) lehetőség van megadni a Számlázz.hu-s felhasználód e-mail címét és jelszavát ahhoz, hogy összeköthesd őket.

Ha ugyanezzel a felhasználóval második fiókot próbálsz létrehozni, akkor a rendszer figyelmeztet, hogy leállhat az automatikus számlázás, mert a rendszer nem fogja tudni eldönteni, hogy melyik fiókhoz társítsa a számlakészítési kérést.

Ha felhasználó/jelszó párost használsz, fontos tudnod, hogy a Számla Agent felé indított kérések csak olyan felhasználói azonosítót tartalmazhatnak, amelynek egyetlen fiókhoz van hozzáférése. Ellenkező esetben a Számla Agent nem jut el a számlázási fiókhoz, és a számlakészítés hibaüzenettel ér véget (meghiúsul).

 

Mi lehet a megoldás, ha mégis felhasználói adatokkal szeretnél kapcsolódni a külső rendszerhez?

Megoldás lehet az is, hogy az automatikus számlázáshoz létrehozol egy új, különálló felhasználót, amelynek elegendő csak „Számlázó” jogosultságot adni. Ehhez küldj meghívót arra az e-mail címre, amelyet majd az automatikus számlázáshoz használsz, majd az így létrehozott felhasználó adatait állítsd be a külső rendszerben. A meghívó küldésének részletes lépéseit ide kattintva találod.

Fontos, hogy ingyenes csomaggal rendelkező fiók esetén nem tudsz megfelelő jogosultságú meghívót küldeni, ilyenkor az API kulcsos megoldást javasoljuk.

Amennyiben ezt a megoldást választod és fiókod teszt állapotban van, akkor a művelet elvégzéséhez ideiglenesen élesítened szükséges fiókodat az oldal tetején található TESZTÜZEM VÉGE gombra kattintva, a meghívó elfogadása után pedig visszaállhatsz a teszt üzemre.

integracio_banner_1200x314