Megmutatjuk, mikor és hogyan kell technikai érvénytelenítést indítani, és mikor nem ez a megfelelő megoldás.
A technikai érvénytelenítés nem a számlán szereplő adatok javítására szolgál, hanem arra, hogy a NAV-nak tévesen beküldött adatszolgáltatást érvényteleníted.
Ez akkor szükséges, ha a számla beküldése technikai hiba miatt történt hibásan – például automatizálási vagy újraküldési probléma miatt –, miközben maga a számla adattartalma helyes.
Fontos: A technikai hiba nem azonos a felhasználó által vétett hibával.
Ha a téves beküldés felhasználói hibából (pl. rossz adatbevitel, hibás vevőadat, elrontott számlatétel) történt, akkor nem technikai érvénytelenítést kell indítani, hanem sztornó- vagy helyesbítő számlát kell kiállítani, ha szükséges.
Hol kezdeményezhetem a technikai érvénytelenítést?
A technikai érvénytelenítést kizárólag a NAV Online Számla rendszerében tudod kezdeményezni, az https://onlineszamla.nav.gov.hu/home oldalon.
A technikai érvénytelenítés lépései
1. Jelentkezz be a NAV Online Számla rendszerébe.
2. A felső menüben válaszd a Számlák / Kimenő számlák menüpontot.
3. Keresd meg az érintett számlát, majd a sor végén található Műveletek oszlopban kattints a három pöttyre, majd a megjelenő menüben válaszd az Érvénytelenítés lehetőséget.
4. Add meg az érvénytelenítés kódját és az érvénytelenítés okát, majd nyújts be a kérelmet a Mentés gombra kattintva.
Mentés után tájékoztatást kapsz a technikai érvénytelenítés véglegesítésének helyéről.
5. A kérelem benyújtása után lépj a Nyilatkozatok / Adatszolgáltatás érvénytelenítése menüpontba és keresd ki a számlát. Kattints a számlasor végén lévő Részletek oszlopban található jelre.
6. A megjelenő oldalon véglegesítsd a technika érvénytelenítést az Érvénytelenítés elfogadása gombra kattintva.
A NAV Online szálma rendszere a kérést az oldalon A művelet sikeresen végrehajtódott! üzenettel nyugtázza.