Számla nyomtatás / mobilnyomtatók

Számlaverzumból érkező számlaadatok kezelése, számlakép feltöltése

Az összes kimenő és bejövő számládat kényelmesen kezelheted számlázási fiókodban a Számlaverzum használatával.

A Számlázz.hu rendszerében elérhető Számlaverzum szolgáltatás segítségével azon számláid adatait tudjuk letölteni a NAV rendszeréből, melyek nem a Számlázz.hu rendszerében készültek, így munkád során egy helyen láthatod az összes számládat.


tudastar_kerdes_ikonA szolgáltatással kapcsolatban van néhány fontos dolog, amit érdemes tudnod ahhoz, hogy átláthasd annak működését. Ezeket az alábbiakban, pontokba szedve gyűjtöttük össze számodra:

  • a Számlaverzum a #profi csomag használatával vehető igénybe
  • nem Számlázz.hu-ban készült kimenő és bejövő számlák adatai is lekérhetőek a hatóság rendszeréből, melyekről adatszolgáltatás történt (továbbiakban külsős számlák)
  • új #profi előfizetőknél automatikusan aktiváljuk a bejövő számlák letöltését a NAV rendszeréből (régebbi #profi felhasználóknál fokozatosan kapcsoljuk be a bejövő számla letöltést)
  • a NAV rendszeréből kizárólag a számlák adatait kapjuk meg, mivel a számla adatszolgáltatásának nem része a számlakép, emiatt a NAV ezekkel nem rendelkezik és ebből adódóan mi sem tudjuk tőlük letölteni, a fiókon belül emiatt nem tölthető le, nem nyomtatható ki
  • a letöltött adatok mellé bármikor feltöltheted a számlaképet, melyet bejövő számla esetében a számla kiállítója biztosít számodra
  • a NAV rendszeréből a tárgyévet megelőző év január 1-től indítjuk el az adatletöltést (korábbi időpontra a letöltés nem érhető el). A szolgáltatás bekapcsolása után akár 24 óra is lehet, mire a számlák adatai megérkeznek a fiókba. Ez függ a számlák mennyiségétől és a NAV rendszerének leterheltségétől
  • a hatóság rendszeréből letöltött számlák sorában egy kis felhő ikon jelenik meg, így már azonnal különbséget tudsz tenni a rendszeren kívüli (külső) és a Számlázz.hu belül készült (belső) számlák között
  • A külső és a belső számlák a részletes keresőben külön is leszűrhetőek

 

tudastar_info_ikonNézzük meg, hogy milyen módon van lehetőség feltölteni a letöltött számlaadatok mellé a rendelkezésre álló számlaképet.

 

A számlakép az a PDF fájl, vagy kézhez kapott papír alapú számla, amit a számlakibocsátó átadott Neked személyesen, postán vagy e-mailben.
A számla PDF-et, vagy a szkennelt/befotózott papír alapú számlát tudod feltölteni fájlként a külső számlák adataihoz. A feltölthető fájl mérete maximum 2 Mb.

Keresd ki a számált és kattints annak sorszámára. Ekkor egy ablak jelenik meg, ahol láthatod a számlához kapcsolódó adatokat, ez nem a számlakép. Az ablak jobb felső sarkában van lehetőség feltölteni a birtokodban lévő számlaképet:

szamlakep-feltoltese-kulso-szamlahoz-01

tudastar_kerdes_ikonBekapcsoltam a Számlaverzumot, de a számlaadatok nem jelentek meg a fiókomban. Mit tegyek?

 

A számlaadatok letöltése a fiókod NAV rendszerével történő összekötés által lehetséges, amihez egy technikai felhasználót kellett korábban létrehoznod és annak adatait rögzítetted számlázási fiókodban.

Az adatszolgáltatás és az adatok letöltése nem ugyanazon a csatornán zajlanak a két rendszer között, ezért ha azt tapasztalod, hogy 24 óra után sincsenek adatok a fiókban, akkor lehetséges, hogy a technikai felhasználód valami miatt nem alkalmas az adatletöltésre.

Első körben ellenőrizd a NAV rendszerében a technikai felhasználó jogosultságát. A "számlák kezelése" és a "számlák lekérdezése" jog elengedhetetlen a megfelelő működéshez.

Ha ez be van állítva és ennek ellenére sem jönnek az adatok, akkor a technikai felhasználó valami miatt nem képes ellátni megfelelően a feladatát.
Javasoljuk, hogy hozz létre egy új technikai felhasználót a NAV rendszerében, állítsd be a megfelelő jogosultságokat, végül ennek adataival írd felül a fiókodban jelenleg megtalálható technikai felhasználót. Ide kattintva éred el a NAV összekötéshez szükséges leírásunkat, melynek 10. lépésétől írunk a teendőid kapcsán.