Számlaverzum

Külső számlák adatainak kezelése, számlakép feltöltése

A Számlaverzum segítségével az összes kimenő és bejövő számládat kényelmesen kezelheted számlázási fiókodban.

A számlalista és a számlarészletek megújultak! Az új nézetet fokozatosan tesszük elérhetővé felhasználóinknál, ezért a bejegyzésben a régi és az új felületet is bemutatjuk.


A #profi csomaggal elérhető Számlaverzum szolgáltatás abban segít, hogy a nem Számlázz.hu-ban kiállított (külső) számláid adatai is megjelenjenek a fiókodban. Így minden számládat – legyen az bejövő vagy kimenő – egy helyen, könnyedén átláthatod. A számlák adatait a NAV Online számla rendszerből töltjük le.



Ismerd meg a Számlaverzum működését – a legfontosabb tudnivalók egy helyen

  • A Számlaverzum a #profi csomag részeként érhető el.
  • A nem Számlázz.hu-ban készült kimenő és bejövő számlák adatai is lekérhetőek a hatóság rendszeréből, melyekről adatszolgáltatás történt (továbbiakban külső számlák).
  • Új #profi előfizetőknél automatikusan bekapcsoljuk a bejövő számlák adatainak letöltését. A kimenő számlák adatainak letöltését manuálisan szükséges bekapcsolni a Beállítások / Fiók beállításai / NAV Online adatkapcsolat menüpontban
  • A NAV rendszeréből kizárólag a számlák adatait kapjuk meg (a NAV rendszere sem tárolja a számlaképet), azonban a számlakiállítótól kapott számlát/számlaképet tárolás és digitális archiválás céljából lehetőség van feltölteni az adatok mellé.
  • A NAV rendszeréből a tárgyévet megelőző év január 1-től indítjuk el az adatletöltést. Korábbi időponttól az adatok lekérésére nincs lehetőség. A szolgáltatás bekapcsolása után akár 24 óra is lehet, mire a számlák adatai megérkeznek a fiókba. Ez függ a számlák mennyiségétől és a NAV rendszerének leterheltségétől.
  • A külső és a belső számlák szűréssel leválogathatóak a számlalista oldalon.
  • A hatóság rendszerében nem szerepel a számlák fizetettségi állapota, ezért a külső számlák jóváírásait kezelni szükséges.

Számlakép feltöltése külső számlákhoz

Számlakép formátumok

A feltölthető fájl lehet pdf, png, jpg formátumú, illetve mérete maximum 2 Mb. 

Javasoljuk, hogy jelszóval védett PDF fájlt ne tölts fel, mert az ilyen fájl az archiválási szolgáltatásban nem tud részt venni.


Mi számít számlaképnek?

  • a számlakibocsátótól e-mailben kapott PDF,
  • vagy egy papíralapú számla beszkennelt vagy befotózott változata,
  • illetve, ha e-számlát kaptál, akkor maga az e-számla is feltölthető.


Új számlalista nézet

  1. Számlalistában keresd meg a megfelelő számlát, majd kattints a számla sorszámára.

  2. A megnyíló felületen két hasábban jelennek meg a számlához kapcsolódó részletes információk. A bal oldali oszlopban kattints a Számlakép gombra.

  3. Ezután válaszd a Számlakép feltöltése lehetőséget és válaszd ki számítógépedről a feltöltendő fájlt.

 

szamlakep-navtol-lehivott-szamlak-szamlaverzum-001


Régi számlalista nézet


A külső (nem Számlázz.hu-ból származó) számlákhoz te is feltöltheted a számlaképet. Ezt a következőképp teheted meg:

  1. Kattints a számla sorszámára.

  2. A megnyíló előnézeti ablak jobb felső sarkában találod a számlakép feltöltésének helyét. Erre kattintva kiválaszthatod számítógépedről a feltölteni kívánt fájlt.

szamlakep-navtol-lehivott-szamlak-szamlaverzum-01

 

Bekapcsoltam a Számlaverzumot, de nem látom a számlaadatokat. Mit tegyek?

A számlaadatok letöltése csak akkor működik, ha a fiókod össze van kötve a NAV rendszerével egy technikai felhasználó segítségével.
Ehhez korábban létre kellett hoznod egy technikai felhasználót, és annak adatait rögzítened kellett a számlázási fiókodban.

Fontos tudni:
Az adatszolgáltatás és az adatletöltés külön csatornán történik.
Ezért ha a Számlaverzum bekapcsolása után 24 órán belül sem jelennek meg az adatok, akkor valószínűleg gond van a technikai felhasználóval.

Mit ellenőrizz?

Lépj be a NAV rendszerébe, és nézd meg, hogy a technikai felhasználód rendelkezik-e az alábbi jogosultságokkal:

  • Számlák kezelése
  • Számlák lekérdezése

Ezek nélkül nem tudjuk letölteni az adatokat.

Ha a jogosultságok rendben vannak, de még mindig nincs adat:

Előfordulhat, hogy a meglévő technikai felhasználó valamiért nem működik megfelelően. Ilyenkor:

  1. Hozz létre egy új technikai felhasználót a NAV rendszerében.

  2. Add meg neki a megfelelő jogosultságokat.

  3. Ezután a fiókodban cseréld ki a régi felhasználót az új adataira.

A részletes lépéseket a NAV összekötésről szóló leírásunkban itt találoda 10. lépéstől kezdve mutatjuk, mit kell pontosan tenned.