NAV online adatszolgáltatás
  1. Gyakori kérdések
  2. NAV
  3. NAV online adatszolgáltatás

Bejelentkeztem a NAV online számla rendszerébe, a kódokat beírtam a Számlázz.hu fiókomban, de mentéskor azt látom, hogy az adatok nem megfelelőek. Mit tegyek?

A bejelentkezést a NAV Online Számla éles rendszerében kell végrehajtani az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon. A jobb felső sarokban található “Bejelentkezés” gombra kattintva indíthatod el.

A folyamat során ezekre mindenképp figyelj:

  1. Tehát mindenképp a NAV Online Számla éles rendszerében végezd el a bejelentkezést!
  2. Annak a felhasználónak (elsődleges felhasználónak) a hozzáférésével kell bejelentkezned, akihez az adott vállalkozás az ügyfélkapun is hozzá van rendelve.
  3. Kattints a jobb felső sarokban látható "Bejelentkezés" gombra, majd a KAÜ-ben válaszd ki az általad használt azonosítási módot! (DÁP mobilalkalmazás vagy Ügyfélkapu+)

    Nem tudod, hogy kell belépni Ügyfélkapu+ vagy a DÁP mobilalkalmazás segítségével?

  4. Belépés után a rendszer betölti az elsődleges felhasználó adatait, de egy technikai felhasználót is létre kell hoznod (Új felhasználó/Felhasználó hozzáadása/Technikai felhasználó).
  5. A technikai felhasználó következő jogosultságait mindenképp állítsd be: „számlák kezelése”  és  „számlák lekérdezése”. Az itt megadott jelszót pedig jegyezd fel, mert az összekötés utolsó lépésénél szükséged lesz rá! 
  6. Kulcsgenerálással hozd létre az XML aláíró kulcsot és XML cserekulcsot. 
  7. Pontosan - lehetőleg a vágólap segítségével -  másold át a kért adatokat (Technikai felhasználói neve, jelszava, XML aláíró kulcs, XML cserekulcs) a Beállítások/Fiók beállításai/NAV online adatkapcsolat menüpontban a megfelelő helyre. A technikai felhasználó jelszava nem jelenik meg a NAV felületén, azt emlékezetből kell megadnod.
  8. Ha a felsoroltak mindegyike stimmel, ellenőrizd le adószámodat is a Számlázz.hu fiókodban, mert előfordulhat, hogy rosszul szerepel a rendszerben, és emiatt nem sikerült az összekapcsolás. 

 

Ha mindent rendben találtál, akkor esetleg még az is előfordulhat, hogy a NAV rendszere nem elérhető – ilyen esetben próbálkozz újra később. Ha érdekel a lépésről lépésre útmutatónk, nézd meg a NAV Online Számla bejelentkezéshez és Számlázz.hu fiók összekötéshez készített videónkat:

 

Rövid videónk képernyőképekkel és leírással: