A bejelentkezést a NAV Online Számla éles rendszerében kell végrehajtani az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon. A jobb felső sarokban található “Bejelentkezés” gombra kattintva indíthatod el.
A folyamat során ezekre mindenképp figyelj:
- Tehát mindenképp az éles rendszerben végezd el a bejelentkezést!
- Annak a felhasználónak (elsődleges felhasználónak) a hozzáférésével kell bejelentkezned, akihez az adott vállalkozás az ügyfélkapun is hozzá van rendelve.
- Sikeres KAÜ-azonosítást követően a kapcsolattartáshoz pontosan add meg az e-mail címedet és telefonszámodat.
- Belépés után a rendszer betölti az elsődleges felhasználó adatait, de egy technikai felhasználót is létre kell hoznod (Új felhasználó/Felhasználó hozzáadása/Technikai felhasználó).
- A technikai felhasználó következő jogosultságait mindenképp állítsd be: „számlák kezelése” és „számlák lekérdezése”. Az itt megadott jelszót pedig jegyezd fel, mert az összekötés utolsó lépésénél szükséged lesz rá!
- Kulcsgenerálással hozd létre az XML aláíró kulcsot és XML cserekulcsot.
- Pontosan - lehetőleg a vágólap segítségével - másold át a kért adatokat (Technikai felhasználói neve, jelszava, XML aláíró kulcs, XML cserekulcs) a Beállítások/Fiók beállításai/NAV online adatkapcsolat menüpontban a megfelelő helyre. A technikai felhasználó jelszava nem jelenik meg a NAV felületén, azt emlékezetből kell megadnod.
- Ha a felsoroltak mindegyike stimmel, ellenőrizd le adószámodat is a Számlázz.hu fiókodban, mert előfordulhat, hogy rosszul szerepel a rendszerben, és emiatt nem sikerült az összekapcsolás.
Ha mindent rendben találtál, akkor esetleg még az is előfordulhat, hogy a NAV rendszere nem elérhető – ilyen esetben próbálkozz újra később. Ha érdekel a lépésről lépésre útmutatónk, nézd meg a NAV Online Számla bejelentkezéshez és Számlázz.hu fiók összekötéshez készített videónkat:
Rövid videónk képernyőképekkel és leírással: