Számlázási fiók kezdő beállításai, első lépések

Jogutódlás kezelése a Számlázz.hu-ban

Mit tegyél, ha vállalkozásod jogutódlással megszűnt, és új adószámmal folytatod a számlázást?

Ha vállalkozásod jogutódlással szűnt meg, akkor is van lehetőség a jelenlegi fiókban folytatni a számlázást. Ebben az esetben az új, jogutód adószámot mi állítjuk be a fiókban, és innen mehet tovább a számlakiállítás. 

A beállításhoz kérjük, csatold:

  • a jogutódlás tényét igazoló dokumentumot,

  • a jogutód vállalkozás nevét, adószámát és közösségi adószámát,

  • valamint (ha módosult) az új székhely adatokat.

A beállítás után mire számíthatsz?

  • A NAV kapcsolat bontásra kerül, és azt az új (jogutód) adószámmal újra létre kell hozni azt a Beállítások / Fiók beállításai / NAV Online adatkapcsolat menüpontban.

  • Az új számlákhoz új előtagokat (számlatömböket) kell létrehozni, míg a korábbi előtagokat kizárólag sztornózáshoz vagy helyesbítéshez használhatod. Az új előtagot a Beállítások / Előtagok menüpontban hozhatod létre.

  • Az adatszolgáltatás már az új adószámra fog történni.

Külön fiókban szeretnéd kezelni a jogutód vállalkozást?

Ez is megoldható! Ebben az esetben:

  • Ha külön fiókban szeretnéd kezelni a jogutód vállalkozás számlázását, akkor is beállítjuk a jogelőd fiókban az új (jogutód) adószámot. Erre azért van szükség, hogy a korábban kiállított számlák helyesbítése és sztornózása során a korrekciós bizonylatok közvetlen hivatkozással, azonos számlatömbbe készülhessenek. Így az adatszolgáltatás is zökkenőmentesen történik a NAV felé.

  • A jogutód vállalkozás számára egy új fiókot kell létrehozni, az új adószámmal. Ebben a fiókban minden új bizonylat teljesen elkülönülten kezelhető. 

  • Fontos: az új fiókban a hozzáféréseket (meghívó küldés), Számla Agent kulcsot, stb. újra be kell állítani, mintha egy teljesen új fiókról lenne szó.

Ha kérdésed van, vagy szeretnéd kérni a beállítást, írj nekünk fiókodba belépve az Egyéb / Ügyfélszolgálat menüpontból vagy chat-en keresztül, örömmel segítünk!