Mit tegyél, ha vállalkozásod jogutódlással megszűnt, és új adószámmal folytatod a számlázást?
Ha vállalkozásod jogutódlással szűnt meg, akkor is van lehetőség a jelenlegi fiókban folytatni a számlázást. Ebben az esetben az új, jogutód adószámot mi állítjuk be a fiókban, és innen mehet tovább a számlakiállítás.
A beállításhoz kérjük, csatold:
-
a jogutódlás tényét igazoló dokumentumot,
-
a jogutód vállalkozás nevét, adószámát és közösségi adószámát,
-
valamint (ha módosult) az új székhely adatokat.
A beállítás után mire számíthatsz?
-
A NAV kapcsolat bontásra kerül, és azt az új (jogutód) adószámmal újra létre kell hozni azt a Beállítások / Fiók beállításai / NAV Online adatkapcsolat menüpontban.
-
Az új számlákhoz új előtagokat (számlatömböket) kell létrehozni, míg a korábbi előtagokat kizárólag sztornózáshoz vagy helyesbítéshez használhatod. Az új előtagot a Beállítások / Előtagok menüpontban hozhatod létre.
-
Az adatszolgáltatás már az új adószámra fog történni.
Külön fiókban szeretnéd kezelni a jogutód vállalkozást?
Ez is megoldható! Ebben az esetben:
-
Ha külön fiókban szeretnéd kezelni a jogutód vállalkozás számlázását, akkor is beállítjuk a jogelőd fiókban az új (jogutód) adószámot. Erre azért van szükség, hogy a korábban kiállított számlák helyesbítése és sztornózása során a korrekciós bizonylatok közvetlen hivatkozással, azonos számlatömbbe készülhessenek. Így az adatszolgáltatás is zökkenőmentesen történik a NAV felé.
-
A jogutód vállalkozás számára egy új fiókot kell létrehozni, az új adószámmal. Ebben a fiókban minden új bizonylat teljesen elkülönülten kezelhető.
-
Fontos: az új fiókban a hozzáféréseket (meghívó küldés), Számla Agent kulcsot, stb. újra be kell állítani, mintha egy teljesen új fiókról lenne szó.
Ha kérdésed van, vagy szeretnéd kérni a beállítást, írj nekünk fiókodba belépve az Egyéb / Ügyfélszolgálat menüpontból vagy chat-en keresztül, örömmel segítünk!