NAV online adatszolgáltatás
  1. Gyakori kérdések
  2. NAV
  3. NAV online adatszolgáltatás

Ügyfélkapu+ és DÁP: Miért nélkülözhetetlenek 2025-től a társas vállalkozások ügyintézésében?

2025. január 16-tól megszűnik a hagyományos Ügyfélkapus bejelentkezés, helyette az Ügyfélkapu+ és a DÁP (Digitális Állampolgár) mobilalkalmazás lép életbe.

Az átállás szükségességét a magasabb szintű biztonsággal magyarázzák. Miért fontos, hogy Ügyfélkapu+ vagy DÁP felhasználó legyél? Erről blogcikkünkben részletesen írunk.

Ügyfélkapu+ igénylés és beállítás 

  1. Az Ügyfélkapu+ igénylést ezen az oldalon tudod elindítani. Itt válaszd az "Ügyintézés indítása" lehetőséget.

  2. Bejelentkezés: Jelentkezz be a meglévő Ügyfélkapu felhasználóneveddel és jelszavaddal.

  3. Autentikátor: Az igényléshez szükséges azonosítást a Google Authenticator, Microsoft Authenticator vagy egyéb kompatibilis hitelesítő alkalmazás használatával kell megerősíteni. Töltsd le valamelyik programot az App Store-ból vagy a Google Play áruházból.

  4. Kétlépcsős azonosítás: A hitelesítő alkalmazás segítségével egy QR kódot kell beolvasnod, amely után egy 6 számjegyű kódot kapsz, ezt kell megadnod a regisztrációs felületen.

  5. Generálni fog az oldal egy törlőkódot is, ezt mindenképpen mentsd el.

  6. Megerősítés: Sikeres azonosítás után az Ügyfélkapu+ aktiválódik, és készen áll a használatra.

Az Ügyfélkapu+ segítségével történő bejelentkezésről részletes leírásunkat ide kattintva éred el!

 
DÁP alkalmazás telepítése és regisztráció 
  1. Telepítés: Töltsd le a DÁP alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból. A kereséshez írd be a "Digitális Állampolgár" kifejezést.

  2. Alkalmazás megnyitása: Nyisd meg az alkalmazást, és fogadd el az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót.

  3. Jelszó: A regisztrációhoz állíts be egy jelszót. 

  4. Regisztráció: Ha van eSzemélyid (2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolvány), használhatod a PIN-kóddal történő azonosítást, egyéb esetben kormányablakban kell személyesen elvégezni az azonosítást.

 

Könyvelőknek


ÁNYK használata Ügyfélkapu+ vagy DÁP használatával
 

Ha könyvelőként az ÁNYK-t használod nyomtatványok és bevallások beküldésére, akkor szükséges még egy beállítást elvégezned az új bejelentkezési rendszerek használatán kívül.  

Az ÁNYK használatának előkészítése 

  1. Ügyfélkapu+ vagy DÁP használata:

    • Az ÁNYK program használatához szükséges először az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP alkalmazásba való regisztráció és bejelentkezés. Ezek a platformok biztosítják az emelt szintű azonosítást, ami szükséges az ÁNYK-ban történő munkavégzéshez.

    • Az Ügyfélkapu+ regisztrációja a Ügyfélkapu hivatalos oldalán érhető el, míg a DÁP alkalmazást az App Store-ból vagy Google Play áruházból lehet letölteni és telepíteni.

  2. Frissítések ellenőrzése és telepítése:

    • Győződj meg róla, hogy az ÁNYK program a legfrissebb verzióra van frissítve. A frissítések gyakran tartalmaznak fontos biztonsági javításokat és új funkciókat, amelyek nélkülözhetetlenek a zökkenőmentes működéshez.

    • Az aktuális verziót és a frissítések telepítéséhez szükséges utasításokat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hivatalos oldalán találhatod meg vagy használd az ÁNYK frissítés funkcióját.

  3. Beállítások konfigurálása az ÁNYK-ban:

    • Nyisd meg az ÁNYK programot és navigálj a „Szerviz” menüpont alá, ahol a „Beállítások” opciót kell választanod.

    • A „Működés” fülön belül válaszd ki az azonosítási módot. Amennyiben Ügyfélkapu+-t használsz, válaszd az „ Ügyfélkapu+ Kétfaktoros hitelesítés használatával” opciót. DÁP használata esetén az azonosítás automatikusan megtörténik, ha már telepítetted és aktiváltad az applikációt.

    • A beállítások mentése után már készen állsz az ÁNYK használatára a választott azonosítási móddal.