Közösségi adószámos (EU-n belüli) vevő számára számlát #start, #digital és #profi csomagunk használatával állíthatsz ki.
A vevő közösségi adószámának kezelése több módon is lehetséges.
- Létrehozod az adott partner adatlapját, ahol a közösségi adószámot megadot. Ebben az esetben a számla írásakor a partner adatainak behívásakor úgy jeleníti meg a rendszer az adatokat, ahogyan a partner adatlapján ez szerepel.
- A számla írásakor az adószám mezőbe írd be a közösségi adószámot. A rendszer a betűjelek alapján érzékelni fogja, hogy az nem egy normál adószám, ekkor megjelenik a közösségi adószám mező és a rendszer átemeli oda a megadott közösségi adószámot.
- A Beállítások - Fiók beállításai - Számlázás beállítások menüpontban a Vevői beállítások között kapcsold be a „Vevő közösségi adószáma a számlán” lehetőséget, így a számlaszerkesztőn eleve látható lesz a közösségi adószám mező, ahova egyből beírhatod a közösségi adószámot.
Ha úgy látjuk, hogy az országkód (a közösségi adószám első karakterei) és a megadott ország nem egyezik, erre figyelmeztetünk, mielőtt kiállítanád a számlát.
Ha a saját közösségi adószámod is meg szeretnéd jeleníteni a számlán, akkor arról itt olvashatsz bővebben.
2025. július 1-től (módosított határidő szerint 2025. szeptember 15-től) a NAV szigorítja az adatszolgáltatáshoz kapcsolódó figyelmeztető (WARNING) üzenetek kezelését.
Ez azt jelenti, hogy számos olyan esetben, amikor eddig csak figyelmeztetést jelzett (és az adatszolgáltatás sikeres volt), a rendszer a jövőben hibajelzést (ERROR) ad majd, így az adatszolgáltatás nem lesz sikeres.
-
Az EUFAD37, EUFADE és KBAET áfakulcsoknál csak a közösségi adószám szerepelhet a számlán, mert ezek EU-n belüli ügyletek.
-
A KBAUK áfakulcsnál vagy a közösségi adószámot kell megadnod, vagy – ha a vevő magánszemély – hagyd üresen az adószám mezőket.
-
Az EUT (KBAET) áfakulcsot csak közösségi adószámmal rendelkező jogi személy vevő esetén használhatod.