- Gyakori kérdések
- Beállítások / Funkciók / Mobil
- Termékek, partnerek
-
Regisztráció / Bejelentkezés / Első lépések
-
NAV
-
Előfizetés / szolgáltatáscsomagok
-
Beállítások / Funkciók / Mobil
- Számlakészítés
- Mobilapplikáció / MostSzámlázz
- Bejövő számlák és vevői fiók
- Tömeges számlagenerálás
- Tömeges-, és csoportos műveletek
- Megbízott számlakibocsátás / Önszámlázás
- Online fizetési megoldások
- Archiválás
- Postai szolgáltatás
- Évzárás #free csomagban
- Számla nyomtatás / mobilnyomtatók
- Termékek, partnerek
- Automatikus értesítések
- Beállítások módosítása
- Számlák kifizetettségének kezelése
- Fizetési kérelem
-
Számlák / Bizonylatok
-
Integrációk / API
- API interfész, Számla Agent
- Webshop pluginok
- Banki integrációk, Autokassza
- Keret- és adófigyelő egyéni vállalkozásoknak
- Online könyvelőprogram, SMARTBooks
- Könyvelőszoftverek
- Költségnyilvántartás társas vállalkozásoknak (QUICK)
- Ügyvitel, munkalapkezelés, árajánlat, Innonest
- Raktár- és készletkezelés, Innonest
- Digitális faktoring
- Követeléskezelés
-
Könyvelőknek
-
Kedvezmények / ajánlórendszer
Hogyan történik az egészségpénztári számlák kiállítása és adatszolgáltatása?
Kinek a nevére kell kiállítani a számlákat?
Mivel a Pénzügyminisztérium jelenleg eltérő állásfoglalással rendelkezik a NAV állásfoglalásához képest, a NAV és a Pénzügyminisztérium közötti számlázási kérdések tisztázásáig arra kérjük a szolgáltatókat, hogy az egészségpénztárakkal kötött szerződés vagy az Öpt-ben meghatározottak szerint állítsák ki számláikat.
A 268/1997 (XII.22) Kormány Rendelet 24/C, illetve 24/D §-a alapján:
- Szolgáltatás nyújtása esetén a számlát az Egészségpénztár nevére kell kiállítani és a számlán az EP tag nevét vagy azonosítóját fel kell tüntetni. A NAV adatszolgáltatás ebben az esetben az egészségpénztárakról történik (a vevő az EP).
- Termék értékesítése esetén (ahol az Öbr. alapján nincs szükség szerződéskötésre, így például a gyógyszer, gyógyászati segédeszközök megvásárlása esetén) a számlát az EP tag nevére kell kiállítani és a számlán jogszabály hiányában nem kötelező feltüntetni az EP adatait (ugyanakkor ezt az egyes EP-k a saját szerződési feltételeikben kiköthetik a pénztártagok részére az elszámolás feltételeként). A NAV adatszolgáltatás ebben az esetben az EP tagról (magánszemélyről) mint vevőről történik.
További részleteket az egészségpénztári számlakiállításról itt olvashatsz.