Termékek, partnerek

Hogyan történik az egészségpénztári számlák kiállítása és adatszolgáltatása?

Kinek a nevére kell kiállítani a számlákat?

Mivel a Pénzügyminisztérium jelenleg eltérő állásfoglalással rendelkezik a NAV állásfoglalásához képest, a NAV és a Pénzügyminisztérium közötti számlázási kérdések tisztázásáig arra kérjük a szolgáltatókat, hogy az egészségpénztárakkal kötött szerződés vagy az Öpt-ben meghatározottak szerint állítsák ki számláikat.

268/1997 (XII.22) Kormány Rendelet 24/C, illetve 24/D §-a alapján:

  • Szolgáltatás nyújtása esetén a számlát az Egészségpénztár nevére kell kiállítani és a számlán az EP tag nevét vagy azonosítóját fel kell tüntetni. A NAV adatszolgáltatás ebben az esetben az egészségpénztárakról történik (a vevő az EP).
  • Termék értékesítése esetén (ahol az Öbr. alapján nincs szükség szerződéskötésre, így például a gyógyszer, gyógyászati segédeszközök megvásárlása esetén) a számlát az EP tag nevére kell kiállítani és a számlán jogszabály hiányában nem kötelező feltüntetni az EP adatait (ugyanakkor ezt az egyes EP-k a saját szerződési feltételeikben kiköthetik a pénztártagok részére az elszámolás feltételeként). A NAV adatszolgáltatás ebben az esetben az EP tagról (magánszemélyről) mint vevőről történik.

További részleteket az egészségpénztári számlakiállításról itt olvashatsz.