Követeléskezelés

Mikor érdemes követeléskezelést indítani egy lejárt számlára?

Ha nem fizet az ügyfél, különböző fokozatai vannak annak, hogy felhívd a figyelmét a tartozására, illetve szükség esetén be is hajtsd azt.

Természetesen bosszantó, ha az ügyfél nem fizet időben, vagy egyáltalán nem fizet. Különböző módjai vannak annak, hogy felhívd a figyelmét a tartozásra, illetve hogy be is hajtsd azt. 

  • Számlaértesítő, fizetési emlékeztető, fizetési felszólítás: kezedben az irányítás, akkor küldöd ki, amikor szeretnéd. A számlaértesítőt és az emlékeztetőt még a határidő lejárta előtt használhatod, a fizetési felszólítást pedig akkor érdemes, ha lejárt a határidő, de a vevő továbbra sem fizet. Ezek sablonjait egyszerűen testre szabhatod (minden szolgáltatáscsomagban elérhető).
  • Automatikus fizetési felszólítás: Beállíthatod, hogy a Számlázz.hu rendszeréből kiküldött automatikus e-mailt mikor kapják meg vevőid, vagyis hány nappal a számla befizetési határidejét követően. (Akár több alkalommal is.)

Ha ezek nem vezetnek eredményre: 

  • Fizetési felszólítás a Payee által: Javaslatunk, hogy ez a mód 0-30 napon belül lejárt számlákra alkalmazható, akkor, ha egy “hangnemváltás” szükséges, vagy az, hogy egy harmadik fél is belépjen a képbe. 
  • Ügyvédi levél: Azt javasoljuk, hogy 30-60 napon túl lejárt számlákra érdemes ezt az ügyet indítani, ha a felszólítások nem vezetnek eredményre. 
  • Fizetési meghagyás (ezután opcionálisan indítható a végrehajtás): 60 napon túl lejárt számlákra érdemes indítani a jogi kötőerejű megoldást. 

A különböző követeléskezelési módszerekről itt olvashatsz részletesen.


integracio_banner_1200x314